Bemærkninger til udvalgte regnskabsposter 2008

 

Indtægter

Der opkræves gebyr fra ejendomsmæglere og advokater, der i forbindelse med salg af en ejendom beder om at få udfyldt oplysningsskemaer og fremsendt kopier af vedtægter og referater. Ejendomsmæglerne forsøges henvist til vores hjemmeside, så vi sparer besværet med at kopiere dokumenterne og ejendomsmægleren/sælgeren sparer gebyret.

Der opkræves et rykkergebyr på kr. 20 ved for sen betaling.

 

Tilskud til fælleshuset

Der betalses kr. 40 pr. husstand.

 

Driftsomkostninger

Trykning (kr. 0,75/side) og omdeling (kr. 4/stk.) af indkaldelser og referater

Kontorholdsgodtgørelse til kasserer (kr. 1.500), formand (kr. 500) og sekretær (kr. 500).

Hjemmesiden www.gfskovbo.dk: årlig udgift på ca. kr. 180.

 

Renter og gebyrer

Gebyrer til Danske Bank for håndtering af foreningens indbetalingskonto.

Gebyr til Betalingsservice på ca. kr. 8 pr. opkrævning.

 

Møder m.m.

Fortæring i forbindelse med generalforsamling og bestyrelsesmøder.

 

F.u.

Kontingent til Fælles-Udvalget for grundejerforeningerne i Ballerup Kommune (kr. 1,50 pr. husstand)

Blev ikke opkrævet i 2008.

 

Bestyrelsesaktiviter

Julegave-vin til bestyrelsesmedlemmerne. Der udbetales ikke honorarer til bestyrelsesmedlemmerne.

 

Bemærkninger til budget og bevillinger 2010

 

Kontingent 2010

Kontingentet forslås fastsat til kr. 180.

 

Tilskud og afregningssatser 2010

Egebjergbladet                    kr. 15 pr. husstand

Fælleshuset                         kr. 40 pr. husstand

Fællesudvalget                    kr. 1,50 pr. husstand

Kontorhold, kasserer           kr. 1.500

Kontorhold, formand           kr. 1.500

Kontorhold, sekretær          kr. 500

Omdeling af indkald. o.l.      kr. 4 pr. husstand pr gang.

Tryk og kopiering                 kr. 0,75 pr. side

Julegave til bestyrelsen       kr. 300 pr. bestyrelsesmedlem

Rykkergebyr                        kr. 20

Gebyr for oplysningsskema kr. 150 (Opkræves kun, hvis der kræves kopier af dokumenter)

 

Snerydning

Rådighed: kr. 200 pr. måned. Rydning: ca. kr. 3.200 pr gang.

 

Resultatet

Det budgetterede underskud er på knap kr. 17.370. Der vil dog i indeværende år formentlig igen blive realiseret et overskud på snerydningsordningen. En stor del af det forventede overskud samt tidligere års overskud betales dermed tilbage til medlemmerne gennem et reduceret kontingent i 2010.