Bemærkninger til udvalgte regnskabsposter 2007

 

Indtægter

Ét medlem har fået eftergivet kr. 100 for snerydning pga. af usikkerhed om hjemmel i vedtægterne.

Øget kapital og ny bank har givet større renteindtægter.

 

Der opkræves gebyr fra ejendomsmæglere og advokater, der i forbindelse med salg af en ejendom beder om at få udfyldt oplysningsskemaer og fremsendt kopier af vedtægter og referater. Ejendomsmæglerne forsøges henvist til vores hjemmeside, så vi sparer besværet med at kopiere dokumenterne og ejendomsmægleren/sælgeren sparer gebyret.

Der opkræves et rykkergebyr på kr. 20 ved for sen betaling.

 

Tilskud til fælleshuset

Fælleshuset havde først bedt om 50 kr. husstand i 2006, som vi så betalte.  Satsen blev efterfølgende sat ned til kr. 40 i 2006 og 2007. Derfor betalte vi kun kr. 30 pr. husstand i 2007.

 

Driftsomkostninger

Trykning (kr. 1/side) og omdeling (kr. 3/stk.) af indkaldelser og referater

I 2007 var der forøgede omkostninger til trykning og omdeling pga. 3 generalforsamlinger.

Kontorholdsgodtgørelse til kasserer (kr. 1.500), formand (kr. 500) og sekretær (kr. 500).

Hjemmesiden www.gfskovbo.dk: årlig udgift på i alt kr. 180.

 

Renter og gebyrer

Gebyrer til Danske Bank for håndtering af foreningens indbetalingskonto.

Gebyr til Betalingsservice på ca. kr. 8 pr. opkrævning.

 

Møder m.m.

Fortæring i forbindelse med generalforsamling og bestyrelsesmøder.

I 2007 var der forøgede omkostninger pga. 3 generalforsamlinger.

 

F.u.

Kontingent til Fælles-Udvalget for grundejerforeningerne i Ballerup Kommune (kr. 1,50 pr. husstand)

 

Bestyrelsesaktiviter

Julegave-vin til bestyrelsesmedlemmerne. Der udbetales ikke honorarer til bestyrelsesmedlemmerne.

 

Bemærkninger til budget og bevillinger 2009

 

Kontingent 2009

Kontingentet forslås fastsat til kr. 240.

 

Tilskud og afregningssatser 2009

Egebjergbladet                   kr. 15 pr. husstand

Fælleshuset                         kr. 40 pr. husstand

Fællesudvalget                    kr. 1,50 pr. husstand

Kontorhold, kasserer           kr. 1.500

Kontorhold, formand           kr. 500

Kontorhold, sekretær          kr. 500

Omdeling af indkald. o.l.      kr. 3 pr. husstand pr gang.

Tryk og kopiering                 kr. 1 pr. side

Julegave til bestyrelsen       kr. 300 pr. bestyrelsesmedlem

Rykkergebyr                        kr. 20

Gebyr for oplysningsskema kr. 150 (Opkræves kun, hvis der kræves kopier af dokumenter)

 

Snerydning

Rådighed: kr. 200 pr. måned. Rydning: ca. kr. 2400 pr gang.

 

Resultatet

Det budgetterede underskud er på knap kr. 9.500. Der vil dog i indeværende år formentlig blive realiseret et pænt overskud på snerydningsordningen. En stor del af det forventede overskud betales dermed tilbage til medlemmerne gennem et reduceret kontingent i 2009.