Bemærkninger til udvalgte regnskabsposter 2006

 

Gebyrer (Indtægter)

Der opkræves gebyr fra ejendomsmæglere og advokater, der i forbindelse med salg af en ejendom beder om at få udfyldt oplysningsskemaer og fremsendt kopier af vedtægter og referater. Ejendomsmæglerne forsøges henvist til vores hjemmeside, så vi sparer besværet med at kopiere dokumenterne og ejendomsmægleren/sælgeren sparer gebyret.

Der opkræves et rykkergebyr på kr. 20 ved for sen betaling samt et indskud på kr. 25 for nye medlemmer.

 

Tilskud til fælleshuset

Fælleshuset havde først bedt om 50 kr. husstand i 2006 og 2007, som vi så betalte.  Satsen blev efterfølgende sats ned til kr. 40 i 2006 og 2007. Derfor betaler vi kun kr. 30 pr. husstand i 2007.

 

Driftsomkostninger

Trykning (kr. 1/side) og omdeling (kr. 3/stk.) af indkaldelser og referater

Kontorholdsgodtgørelse til kasserer (kr. 1.500), formand (kr. 500) og sekretær (kr. 500).

Hjemmesiden www.gfskovbo.dk: årlig udgift på i alt kr. 185.

 

Renter og gebyrer

Gebyrer til BG bank for håndtering af foreningens konto.

Gebyr til Betalingsservice på ca. kr. 8 pr. opkrævning.

 

Møder m.m.

Fortæring i forbindelse med generalforsamling og bestyrelsesmøder.

 

F.u.

Kontingent til Fælles-Udvalget for grundejerforeningerne i Ballerup Kommune (kr. 1,50 pr. husstand)

 

Bestyrelsesaktiviter

Julegave-vin til bestyrelsesmedlemmerne.

Der udbetales ikke honorarer til bestyrelsesmedlemmerne.

 

Diverse omkostninger

En afskedsgave til postbudet samt en bårebuket til et medlems begravelse.

Bemærkninger til budget og bevillinger 2008

 

Kontingent 2008

Kontingentet forslås fastsat til kr. 300.

Såfremt der ikke er flertal for snerydningsordningen, forslås kontingentet fastsat til kr. 100.

Snerydningsordningen er indregnet i det fremlagte budget.

 

Tilskud og afregningssatser 2008

Egebjergbladet                   kr. 15 pr. husstand

Fælleshuset                         kr. 50 pr. husstand

Skovbo Sølav                       kr. 15 pr. husstand

Fællesudvalget                    kr. 184,50

Kontorhold, kasserer           kr. 1.500

Kontorhold, formand           kr. 500

Kontorhold, sekretær          kr. 500

Omdeling af indkald. o.l.      kr. 3 pr. husstand pr gang.

Tryk og kopiering                 kr. 1 pr. side

Julegave til bestyrelsen       kr. 300 pr. bestyrelsesmedlem

Rykkergebyr                        kr. 20

Gebyr for oplysningsskema kr. 150 (Opkræves kun, hvis der kræves kopier af dokumenter)

 

Resultatet

Det budgetterede underskud er på knap kr. 6.000. Der vil dog i indeværende år formentlig blive realiseret et pænt overskud på snerydningsordningen. En stor del af det forventede overskud betales dermed tilbage til medlemmerne gennem et reduceret kontingent i 2008.